6 V 1856 ur. Zygmunt Freud
Każdy, kto chociaż otarł się o nauki humanistyczne, wie kto jest autorem „Wstępu do psychoanalizy”. Zygmunt Freud należy do tych niewielu myślicieli, którzy swoimi teoriami wywarli niezwykle silny wpływ na bardzo różne dyscypliny...
czytaj więcejDrugi artykuł za pół ceny, trzeci gratis – takie promocje to normalna praktyka w supermarketach. Jednak te zwyczaje trafiły również do największych księgarni. Paradoksalnie, to one także przyczyniają się do i tak już niskiego czytelnictwa w Polsce. Książki w permanentnie trwającej promocji powoli tracą swoją wartość emocjonalną. Dodatkowym efektem walki księgarzy na ceny są bankructwa kolejnych księgarni. W ciągu ostatnich pięciu lat ich liczba zmniejszyła się niemal o jedną trzecią. Jaki jest tego efekt? Widać go w badaniach Biblioteki Narodowej: 58 procent Polaków nie przeczytało w zeszłym roku żadnej książki. To ostatnia chwila, żeby zmienić sytuację. Z takiego założenia wychodzą środowiska związane z rynkiem książki, które są inicjatorem kampanii #ocalksiazki.
- Duże sieci księgarskie zmieniły swój charakter. W pobliżu wejścia są prezentowane towary niekoniecznie związane z podstawową działalnością, które mają przyciągnąć klienta. A kiedy już wejdzie, próbuje się na nim maksymalnie dużo zarobić, oferując rabaty cenowe i różnego rodzaju promocje. To klasyczna handlowa strategia obliczona na zysk – mówi doktor Katarzyna Gusztyła z Zakładu Psychologii Społecznej Instytutu Psychologii UMCS w Lublinie.
źródło: http://natemat.pl/
Konto klienta
Pomoc
Firma
Copyright by Arsenał 2022
code by Software house Cogitech
Komentarze