Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Koszystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
Zamknij

Arsenał


18 VI 1942 urodził się Paul McCartney

Piętnastoletni Paul McCartney spotkał starszego od siebie o dwa lata Johna Lennona, na festynie dobroczynnym 6 lipca 1957 roku w Woolton. Nikt wówczas nie spodziewał się, że  kiedy młody McCartney przyłączy się do zespołu Lennona - The Quarry ...

czytaj więcej
2014-07-14

Miliard na promocję czytelnictwa w Polsce

Miliard złotych w ciągu następnych sześciu lat zostanie przeznaczonych na Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, który został uruchomiony w styczniu. W ramach tego programu finansowane będą m.in. zakupy nowości dla bibliotek i ich modernizacja.

Jak wynika z badań Biblioteki Narodowej w 2012 r. 61 proc. Polaków nie przeczytało ani jednej książki. Realizacja Narodowego Program Rozwoju Czytelnictwa zaplanowanego na lata 2014-2020 ma to zmienić. W sumie w ciągu sześciu lat na ten cel przeznaczonych zostanie 1 mld zł: 650 mln zł z środków ministerstwa kultury i 350 mln od beneficjentów programu m.in. od samorządów i innych instytucji. Część z tych środków jest już zapisana w wieloletnich programach rządowych o podobnym profilu np. w programie Kultura Plus.

Za przygotowanie i koordynację Narodowego Program Rozwoju Czytelnictwa będą odpowiadać: Biblioteka Narodowa, Instytut Książki i Narodowe Centrum Kultury. Partnerem programu będzie ruch Obywatele Kultury, który wspierał jego tworzenie oraz media.
W 2014 roku na zakup nowości do bibliotek przeznaczono 23 mln zł, na ich modernizację - 30 mln zł. Na promocję czytelnictwa, czyli kampanie społeczne i edukacyjne, festiwale literackie, audycje telewizyjne, strony internetowe o książce pójdzie 5 mln zł. 1,7 mln zł to kwota, którą w 2014 roku dofinansowane zostaną działające w całym kraju Dyskusyjne Kluby Książki, a 1 mln zł przeznaczono na realizację kampanii "Ojczysty - dodaj do ulubionych" mający na celu kształtowanie świadomości językowej Polaków.

czytaj dalej

 

źródło: http://ksiazki.wp.pl

Komentarze

Aby dodać opinię należy się najpierw zalogować
Jeszcze nie dodano żadnej opinii

Copyright by Arsenał 2022

code by Software house Cogitech