22 XI 1963 zmarł Aldous Huxley
Dwie książki Huxleya stały się lekturami po które chętnie sięgano, i które do dziś nie straciły zainteresowania czytelników; „Nowy wspaniały świat” i „Drzwi percepcji”. Pierwsza z nich opisuje doskonale zorgani...
czytaj więcejRozmowa z Reginą Lissowską-Postaremczak - teatrolożką, tancerką i choreografką, reżyserką opery "Mikołajek i inne chłopaki", której premiera odbędzie się 6 czerwca w Teatrze Wielkim.
"Mikołajek i inne chłopaki" to twój debiut na scenie operowej. Na czym polega twoja rola jako reżyserki i choreografki?
W "Mikołajku..." odpowiadam za reżyserię, ale jednocześnie wiele uwagi poświęcam pracy nad ruchem scenicznym i ekspresją fizyczną. To szczególnie ważne w przypadku tego spektaklu.
Jak wygląda przygotowanie ruchu scenicznego do opery? Czym różni się od pracy nad "zwykłym" spektaklem?
Opera jest bardzo umowna. To przede wszystkim śpiew i dramaturgia muzyczna, ekspresja aktorska jest więc zupełnie inna niż w teatrze dramatycznym. "Mikołajek..." to komiczna opera kameralna, adresowana do dzieci. Trzeba więc wziąć pod uwagę tę szczególną grupę odbiorców, ale też specyfikę kameralnej sceny i stosunkowo dużej - jak na tę scenę - obsady. Wykonawcy mają świetne przygotowanie wokalne i aktorskie, ale to drugie raczej pod kątem tradycyjnego kanonu operowego. A "Mikołajek..." nie jest wielką operą romantyczną, tylko spektaklem o chłopcach, urwisach. Dlatego wymaga zupełnie innej, żywej ekspresji. Podstawowym wyzwaniem, z którym się spotkaliśmy to jak z dziewcząt, sopranistek, stworzyć przekonujące postaci chłopców.
źródło: http://kultura.poznan.pl
Konto klienta
Pomoc
Firma
Copyright by Arsenał 2022
code by Software house Cogitech
Komentarze