Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Koszystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
Zamknij

Arsenał


5 X 1713 urodził się Denis Diderot

Denis Diderot, to człowiek o dwu obliczach; nie chodzi tu o jakiekolwiek maskowanie się, (choć, redagując prze wiele lat Encyklopedię do niejednego fortelu, by zapewnić jej trwanie musiał się uciekać) a jedynie o dwa tytuły do chwały, z których pie...

czytaj więcej
2015-09-07

Koniec klasycznych księgarni? Książka z kawą się opłaci?

Coraz częściej w księgarniach można nie tylko kupić książkę, ale też napić się kawy, a nawet zjeść obiad. - To pomaga przetrwać księgarniom - mówi Robert Piaskowski z programu "Kraków - Miasto Literatury".

 

W księgarni Autorskiej można zrobić sobie kawę, wziąć książkę z półki i czytać ją przy kuchennym stole albo leżąc na kanapie. Książkę można potem kupić, ale nie trzeba. Taką księgarnię wymyślili pracownicy wydawnictwa Znak. Powstały już dwie, w Sanoku i we Wrocławiu, a jesienią kolejna zostanie otwarta także w Warszawie. - Część klientów pewnie tylko chwilę poczyta, pójdzie do domu i potem kupi książkę w internecie. Ale mam nadzieję, że będą też tacy, którzy się zaczytają i kupią od razu. Od tego zależy, czy uda się nam utrzymać nasze księgarnie - mówi Marta Konior, pomysłodawczyni Autorskiej.

 

Do książki potrzebujemy impulsu

Wielu księgarzy uważa, że poszerzanie oferty o catering jest warunkiem przetrwania sklepu. Bo ze sprzedaży tylko książek trudno się utrzymać ze względu na marne czytelnictwo w Polsce: w zeszłym roku 19 mln Polaków nie przeczytało ani jednej książki, a w ciągu pięciu lat zarobki wydawców spadły o 15 proc.

 

Robert Piaskowski, wicedyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, który prowadzi program "Kraków - Miasto Literatury", jest przekonany, że tradycyjne księgarnie są skazane na klęskę. - Kawiarnie to konieczność. Tworzą specyficzną atmosferę i to od niej może zależeć, czy klienci kupią książkę. Mało kto wybiera się na zakupy z konkretnymi tytułami spisanymi na kartce. Książki kupujemy dzisiaj przede wszystkim pod wpływem impulsu, gdy wybieramy coś z ciekawej ekspozycji - mówi Piaskowski.

 

czytaj dalej

źródło: http://wyborcza.biz

 

 

 

Komentarze

Aby dodać opinię należy się najpierw zalogować
Jeszcze nie dodano żadnej opinii

Copyright by Arsenał 2022

code by Software house Cogitech